مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 28

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.

 

بتن به عنوان ماده ای که در حفاظت گاما به تناوب استفاده می شود، موضوع تحقیقات متعددی بوده است (هاورانک 1971 : سینگ 2004 ؛ سالیناس 2006 ، خاریتا 2010 ) . در سال های اخیر تلاش های زیادی جهت افزایش قابلیت بتن در برابر اشعه های گاما صورت گرفته است که طی آن اثر افزودنی ها به عنوان مواد جایگزین در بتن مورد بررسی قرار گرفته اند (نویل 1996 ، الحسینی و الفراماوی 2000 ، بسیجیت 2006 ، اکورت 2010 ، الخیاط 2010 ، داملا 2010 ) . هدف تمام این تحقیقات ، افزایش ضریب تضعیف بتن در برابر اشعه های گاما بوده است . هنگامی که ضریب تضعیف با وزن مخصوص افزایش می یابد ، افزودن سرب به عنوان حفاظ مناسب در برابر اشعه ها گاما ، توصیه می شود. درنتیجه ، سرب افزودنی مهمی جهت حفاظت در برابر پرتوهای گاما در بتن است (الحسینی و الفراماوی ، 2000 ، سولفیندیس 1995 ) .استفاده از افزودنی ها به عنوان قسمتی از سیمان پرتلند ، به غیر از کاهش مصرف سیمان باعث بهبود خصوصیات بتن از جمله مقاومت ، نفوذپذیری ، مقاومت در برابر خوردگی و دوام می شود همچنین هزینه های بتن نیز به حداقل می رسد. یکی از مهم ترین افزودنی ها ، میکروسیلیس می باشد. اثرات میکروسیلیس بر روی خواص مکانیکی بتن ، به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفته است (پنا 2008 ، کدری و دوال 2009 ، سانگ 2010 ) . با این وجود ، مطالعات معدودی ، اثر میکروسیلیس را بر خصوصیات حفاظتی و مقاومتی بتن برای حفاظت از اشعه های گاما گزارش کرده اند.



بررسی خواص حفاظتی و مقاومتی بتن حاوی میکرو سیلیس

 

عنوان فارسی مقاله

Shielding and strength tests of silica fume concrete

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 


چکیده فارسی مقاله

 بتن حاوی پودر سرب و درصد های مختلفی از میکروسیلیس به عنوان حفاظ تابش گاما مورد مطالعه قرار گرفته است. میزان شار عبوری از نمونه های بتنی حاوی سرب و آشکارساز 2 اینچی NaI (TI)  در برابر چشمه 137csو 60co بدست آمده است و سپس ضرایب تضعیف و مقاومت فشاری نمونه های بتنی به صورت تجربی مورد بررسی قرار گرفته است. با مقایسه بتن بدون میکروسیلیس و بتن حاوی میکروسیلیس مشخص شده است که افزودن میکروسیلیس به میزان جزیی ضریب تضعیف بتن را کاهش می دهد . در مقابل مقاومت فشاری به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می کند. استفاده از 15% میکروسیلیس در بتن های حاوی سرب پیشنهاد می شود.

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی