مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 52

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.

 

استفاده جدید از مهاربندهای کمانش‌ناپذیر در دانشگاه آوکلند

 

عنوان فارسی مقاله

INNOVATIVE USE OF BUCKLING RESTRAINED BRACES AT THE UNIVERSITY OF AUCKLAND

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 



چکیده فارسی مقاله

قاب‌های مهاربند کمانش‌ناپذیر (BRBFها) یک سیستم سازه‌‌ای می‌باشند که اخیراً گسترش یافته و از ترکیب قاب‌های فولادی و مهاربندهای کمانش‌ناپذیر هم مرکز (BRBها) تشکیل می‌شوند. BRBها توسطِ ظرفیت فشاری و کششیِ تقریباً برابر و درجه بالای قابلیت اطمینانِ پس الاستیک توصیف می‌شوند.

BRBها از یک هسته فولاد نرمه که در داخل یک مقطع فولادی توخالی، توسط ملات پرکننده (که کمانش اویلر را محدود می‌کند) محصور شده، تشکیل می‌گردند. هسته فولادی از ملات پرکننده مجزا شده تا به آن این اجازه داده شود که به طور مستقل عمل نماید و از یک ناحیه تسلیم و یک ناحیه الاستیک تشکیل می‌شود.

BRBها در ابتدا در ژاپن توسط شرکت فولاد نایپون ایجاد شدند و از آن موقع به بعد، دو شرکت دیگر (StarSeismic و CoreBrace) آن‌ها را به عنوان اجناس اختصاصی در آمریکا گسترش دادند. انجام آزمایش‌های زیادی بر روی این موارد اختصاصی به وسیله تولیدکنندگان بر عهده گرفته شد. استفاده BRB در نیوزیلند تاکنون محدود شده است و نویسندگان از حداقل دو نمونه آگاهی دارند.

شرکت Beca Carter Hollings & Ferner (Beca) در حال حاضر در جریان طراحیِ دو پروژه در دانشگاه آوکلند که از المان‌های BRB که از آمریکا تهیه شده، قرار دارد. این پروژه‌ها ساختمان 403/ 404 دانشکده مهندسی و ساختمان 302 برج جنوبی هستند. ساختمان 403/ 404 دانشکده مهندسی، یک نمونه بهسازی و توسعه‌ی یک سازه 4 طبقه موجود با قاب بتن مسلح توسط شش طبقه اضافی می‌باشد. ساختمان 302 برج جنوبی، یک سازه فولادی جدیدِ 12 طبقه بر روی پی‌های حفظ شده از یک ساختمان سه طبقه موجود است. پیشنهاد می‌شود که BRB برای این ساختمان‌ها اتخاذ شود تا به عنوان یک سیستم سازه‌ایِ سخت و مطمئن عمل نمایند و آسیب غیرسازه‌ای را محدود نموده و در آن، آسیب سازه‌ای در المان‌های مجزا و قابل تعویض متمرکز شود. در این مقاله، اصول کلی مورد استفاده در طراحی BRBFها و رویکرد اتخاذ شده در طراحی این سازه‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد.

 

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی