مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 53

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.


در زلزله 7.9 Mw اخیر در سیچوان، چین، بسیاری از ساختمان های عمومی، شامل مدارس و بیمارستان ها، فرو ریختند و به شدت آسیب دیدند. این که چطور باید این ساختمان ها را، در سازه های با ارتفاع متوسط و بلند، ارزیابی و بهسازی نماییم به طوری که آنها بتوانند در برابر حملات احتمالی زلزله در آینده مقاومت نمایند، یک نیاز اضطراری در مناطق زلزله زده سیچوان است. روش های تحلیل غیرارتجاعی متعددی توسعه داده شده اند که پرکاربردترین آنها تحلیل پوش آور است، که در چارچوب مهندسی زلزله برمبنای عملکرد معرفی شده است و در هر دو، انجمن تکنولوژی کاربردی40(ATC, 1996) و نمایندگی مدیریت اضطراری فدرال – 356 FEMA,2000) در USA برای ارزیابی لرزه ای ساختمان های بتنی اجرا شده است. یکی از فرضیات تحلیل پوش آور این است که عملکرد سازه ها عمدتا از سیستم یک درجه آزادی SDOF متناظر تعیین می شود. این فرضیه معمولا برای سازه های کوتاه معتبر است که رفتار سازه ای اساسا توسط اولین مد ارتعاش کنترل می شود. بااین وجود مدهای بالاتر ارتعاش یک سازه با ارتفاع متوسط و بلند، اثر قابل .توجهی بر روی مشخصات دینامیکی دارند



راجع به کاربرد تحلیل پوش آور در ارزیابی لرزه ای ساختمان های با ارتفاع متوسط و بلند

 

عنوان فارسی مقاله

 

ON THE APPLICABILITY OF PUSHOVER ANALYSIS FOR SEISMIC EVALUATION OF MEDIUM- AND HIGH-RISE BUILDINGS

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 



چکیده فارسی مقاله

این فرض که عملکرد دینامیکی سازه ها عمدتا از سیستم یک درجه آزادی در تحلیل پوش آور تعیین می شود، معمولا برای سازه های کوتاه معتبر است، که رفتار سازه ای توسط اولین مد ارتعاش کنترل می شود. بااین وجود، مدهای بالاتر سازه های با ارتفاع متوسط و بلند، اثر قابل توجهی روی مشخصات دینامیکی دارد. در این مقاله، کاربرد تحلیل پوش آور برای ارزیابی لرزه ای سازه های دیوار برشی با ارتفاع متوسط تا بلند بررسی می شود. تغییرمکان ها و نیروهای داخلی سازه های دیوار برشی با ارتفاع های مختلف از طریق تحلیل تاریخچه غیرخطی پاسخ تعیین می شوند، که در آن دیوارهای برشی به عنوان سیستم های چند درجه آزادی در نظر گرفته می شوند و توسط المان های فیبری مدل می شوند. نتایج تحلیل با نتایج حاصل از روش پوش آور مقایسه می شوند. اثبات می شود معمولا تحلیل پوش آور، دریفت های بین طبقه و دوران ها را، به ویژه در طبقات فوقانی ساختمان ها، کمتر از مقدار واقعی برآورد می نماید، و تغییرمکان اوج بام را در مرحله تغییرشکل غیرارتجاعی را بیشتر از مقدار واقعی، برآورد می نماید. اثبات می شود که چشم پوشی از اثرات مد بالاتر در تحلیل، به طور قابل توجهی، نیروی برشی و ممان واژگونی را کمتر از مقدار واقعی برآورد می کند. توصیه می شود که تحلیل پوش آور ممکن است برای تحلیل سازه های دیوار برشی بلند یا قابی-دیوار مناسب نباشد. روش های ارزیابی لرزه ای جدیدی برای سازه های دیوار برشی بلند یا قابی-دیوار برمبنای تحلیل تاریخچه پاسخ غیرخطی باید توسعه داده شود.

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی