مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 54

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.



در آیین نامه ساختمانی ملی کانادا NBCC در 2005 هشت نوع بی قاعدگی ساختاری و نیز محدودیت هایی روی روش های آنالیز تعریف می شوند DeVall 2003; Heidebrecht2003. یک نوع بی نظمی به توزیع عمودی جرم یا وزن لرزه ای مربوط می شود. اگر جرم هر طبقه بیش از 150% جرم طبقه مجاور باشد، سازه یک بی نظمی وزنی دارد و در صورتی که سازه بیش از 20 m ارتفاع داشته باشد یا یک دوره تناوب اصلی بیش از 0.5 s داشته باشد، یک روش آنالیز دینامیک باید برای آن به کار برده شود. بر عکس، روش ساده تر نیروی معادل استاتیک برای سازه های بی نظم تا 60 m ارتفاع و با دوره تناوب اصلی تا 2.0 s .مجاز است



عملکرد لرزه ای اسکلت های فولادی مهاربندی شده به صورت متمرکز در ساختمان های چند طبقه با بی نظمی جرمی

 

عنوان فارسی مقاله

Seismic Performance of Concentrically Braced Steel Frames in Multistory Buildings with Mass Irregularity

 

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران


 



چکیده فارسی مقاله

تاثیر بی نظمی جرمی (عدم تقارن جرمی) بر پاسخ لرزه ای ساختمان برای یک اسکلت هشت طبقه فولادی و بطور متمرکز مهاربندی شده با پیکربندی های گوناگون برای موانع  که به کاهش ناگهانی ابعاد طرح و نیز وزن لرزه ای در راستای ارتفاع سازه منجر می شود، بررسی می شود. سه محل ناپیوستگی جرمی (25، 50 و 75% ارتفاع ساختمان) همراه با دو نسبت وزنی لرزه ای (200  و  300%) در نظر گرفته شدند. یک سازه منظم (متقارن) و مرجع نیز برای مقایسه در نظر گرفته شد. طراحی هر سازه بر طبق بندهای پیشنهادی آیین نامه ساختمانی ملی کانادا NBCC در 2005 با استفاده از دو روش آنالیز انجام شد: روش نیروی استاتیک معادل و روش آنالیز طیف پاسخ. گرچه شرایط بی نظمی جرمی در این تحقیق شدید بود ولی تاثیر منفی کمی را بر عملکرد لرزه ای سازه های طراحی شده به روش آنالیز استاتیک داشت. عملکرد سازه های بی نظمی که عملکرد پایینی را از خود نشان می دهند را می توان با استفاده از روش آنالیز دینامیک در طراحی بهبود داد ولی نه تا سطحی که در سازه منظم مرجع دیده می شود.

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی