مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 58

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.



تلاش‌های تحقیقاتی قابل توجهی به تعیین عملکرد سازه‌های مهندسی مثل ساختمان‌های بتن مسلح، مناره‌ها و ساختمان‌های بنایی و چوبی در طول زمین‌لرزه‌ها اختصاص داده شده است. واتانابی و همکارانش [2] مطالعه‌ای در مورد آسیب‌های وارد بر سازه‌های فولادی در طول زمین‌لرزه‌ی هیوگوکِن- نانبو (1995) مطرح کردند. عملکرد ساختمان‌های بتن مسلح در طول زمین‌لرزه‌ی کوکائیلی در سال 1999 توسط سِزِن و همکارانش ارزیابی شد [3]. دوگانگون [4] مشاهده‌ای جزئی بر ساختمان‌های بتن مسلح در زمین‌لرزه‌ی بینگُل (2003) انجام داد. ایرادات سازه‌ای بسیاری در ناحیه کانونی مشاهده شد.



خسارات حاصل از زمین‌لرزه‌های متوالی در شهر وان بر ساختمان‌های بتن مسلح

 

عنوان فارسی مقاله

Damages on reinforced concrete buildings due to consecutive earthquakes in Van

 

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 



چکیده فارسی مقاله

زلزله‌های متوالی در 23 اُم اکتبر 2011 و نهم نوامبر 2011 در اِرکیس و اِدرِمیت که به ترتیب مناطقی واقع در 90 کیلومتری و 18 کیلومتریِ شهر وان در ترکیه هستند رخ داد. در مجموع، بعد از زمین‌لرزه‌ی اِرکیس 28000 ساختمان در مرکز شهر و روستاهای پیرامونی آسیب دیده یا تخریب شدند. این تعداد بعد از زمین‌لرزه‌ی اِدرِمیت به 35000 رسید. در مناطقی که زلزله رخ داد، تقریباً تمامی ساختمان‌های بتن مسلح تحت تأثیر قرار گرفتند.

این مطالعه مشاهدات میدانی آسیب‌های وارد بر ساختمان‌های بتن مسلح بر اثر زمین‌لرزه‌های متوالی که در شهر وانِ ترکیه رخ داد را ارائه می‌دهد. آسیب‌های ظاهر شده در ساختمان‌ها ممکن است به دلایل مختلفی اعم از اثرات ساختگاه، کیفیت ضعیف ساخت، مقاومت پایین بتن، دیتیل ضعیف در اتصالات تیر به ستون، جزئیات‌بندی تیر قوی‌تر نسبت به ستون، طبقات نرم، طبقات ضعیف، آرماتورگذاری ناکافی، وصله‌های پوششی کوتاه، زاویه ناصحیح قلاب انتهایی و ستون‌های کوتاه رخ دهد. در طول 17 روز پس از زمین‌لرزه‌ها، پس‌لرزه‌ها نیز موجب خسارات پیش‌رونده‌ای در ساختمان‌ها شدند. بر طبق نتایج این مطالعه، اکثر ساختمان‌های آسیب‌دیده بر اساس آیین‌نامه زلزله‌ی ترکیه (اصطلاحاً مقرراتی برای ساختمان‌هایی که در نواحی لرزه‌خیز ساخته می‌شوند) طراحی و ساخته نشده بودند. 

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی