مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 62

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.


ستون های سنگی به طور فزاینده در بهبود زمین به ویژه برای تثبیت خاکریزی های جاده، شالوده برای تانک های ذخیره نفت و ... بکار می روند. ستون سنگی ظرفیت محوری خود را از مقاومت غیرفعال توسعه یافته در برابر برآمدگی ستون و مقاومت افزایشی در برابر تغییرشکل جانبی استخراج می کند. اگر خاک مجاور دارای مقاومت کافی باشد ستون های سنگی تشکیل شده که در سراسر طول خود دارای قطر یکنواختی هستند میزان برآوردشده از مواد سنگی را مصرف می کنند. اما در محصورشدگی ناکافی از خاک مجاور، عملکرد ستون سنگی ضعیف می شود.

 


مکانیزم ستون سنگی محصور شده با ژئوگرید

 

عنوان فارسی مقاله

Mechanism of Geogrid Encased Stone Column

 

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 



چکیده فارسی مقاله

آزمایش های مدل که در آزمایشگاه بر روی ستون های سنگی و ستون های سنگی محصورشده انجام شده اند به طور عددی با استفاده از نرم افزار PLAXIS FE شبیه سازی می شوند و نتایج بدست آمده با نتایج تجربی مقایسه می شوند. نتایج تحلیل عددی برای ایجاد مکانیزمی تحلیل می شوند که توسط آن، مقاومت ستون سنگی و ستون سنگی محصورشده بدست می آید. ستون سنگی مقاومت خود را از برآمدگی آن استخراج می کند و مواد ستون، مقاومت غیرفعال در برابر برآمدگی ارائه می کند. این مقاومت غیرفعال نزدیک به مقاومت غیرفعال مواد ستون حاصل شد. اما بزرگی برآمدگی ستون سنگی محصورشده برای یک نشست معین، نسبت به ستون سنگی ناشی از سختی غلاف بسیار کمتر است. هر چه سختی غلاف بالاتر باشد کرنش شعاعی کمتر است. علیرغم اتساع کمتر، هم چنین سنگ های ستون محصورشده، مقاومت غیرفعال را ارائه می کنند و ضریب مقاومت غیرفعال نزدیک به مقدار Kp تعیین شد چنان چه در مورد ستون سنگی دیده شد.

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی