مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 66

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.

 


تغییرات زمانی مولفه های سرعت در یک جریان آشفته در کانال باز

 

عنوان فارسی مقاله

Temporal variation of velocity components in a turbulent open channel flow: Identification of fractal dimensions

 

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 



چکیده فارسی مقاله

فراکتال ها چیزهایی هستند که هنگام مشاهده در مقیاس های مختلف، ظاهری مشابه دارند. چنین چیزهایی در مقیاس های کوچکِ قراردادی دارای جزئیات هستند، که آنها را جهت نمایش در فضای اقلیدسی بسیار پیچیده می کند؛ از این رو، به آنها یک بعد غیر صحیح اختصاص داده می شود. برخی پدیده های طبیعی، به صورت فراکتال هایی با موفقیت مدل سازی شده اند؛ مثال هایی از آن، شامل رسوبات زمین شناختی، سطوح توپوگرافی و فعالیت های زمین لرزه ای است. بویژه، سری های زمانی، به صورت قوسی با ابعاد فراکتال بین یک و دو نشان داده شده است. راه های مختلفی جهت تعیین بعدفراکتال وجود دارد که بیشتر آنها در دامنۀ پیوسته، مشابه هستند. هرچند، هنگامی که عملاً به مجموعه های داده گسسته، اعمال می شود، راههای مختلف به نتایج مختلف منجر می شود. در این پژوهش، سه روشِ برآورد بٌعد فراکتال شرح داده شده اند، و دو الگوریتمِ استاندارد، آنالیزHurst’s rescaled range  و روش box-counting، با روش تغییر (VM) که اخیراً مطرح شده، مقایسه می شوند. تأیید شده که روش مذکور، بازدهی و دقتی عالی ارائه می کند. از این رو، ممکن است برای محاسبات بٌعد فراکتال، برای داده های سری زمانی توصیه شوند. تمام روشها برای تغییرات زمانیِ اندازه گیری شدۀ مولفه های سرعت در جریان های آشفته در یک کانال باز در آزمایشگاه دانشگاه شیراز به کار برده شده. آنالیزها به 2500 اندازه گیری در اعداد رینولد مختلف اعمال شد و نتیجه گیری شد که یک مرتبۀ معین از حالت تصادفی (اتفاقی) ممکن است در تمام جهات به سرعت وابسته باشد که یک خصوصیت منحصربفرد جریان، قظع نظر از عدد رینولدز است. نتایج همچنین اظهار می دارد که تحدیدِ جانبیِ سختِ جریان، مطابق با عرض ثابتِ کانال، اجازۀ تعیین یک بٌعد فراکتالِ کم و بیش ثابت را برای مولفۀ سرعت محدوده ای می دهد. برعکس، درجهات عمودی و همراستا با جریان، آزادی حرکت بیشتر برای ذرات سیال، فضای بیشتری برای تغییر در بٌعد فراکتال در اعداد رینولدز عرضه می کند.

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی