مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 67

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.



کاربرد دیوارهای حائل به عنوان سازه های دائمی یا موقت جهت ممانعت از فرو ریزش خاک مقبولیت فراوانی در مهندسی ژئوتکنیک خاک های منبسط شونده یافته است. در مورد بیشتر دیوارهای حائل از خاک های منبسط شونده برای خاکریزی استفاده می شود زیرا مصالح دانه ای در بسیاری از نقاط نادر می باشند. بهرحال خاک های منبسط شونده با جذب آب متورم می شوند و با تبخیر آب منقبض می شوند (Chen,1988;Nelson and Miller,1992). این خاک ها بصورت جانبی و قائم متورم می شوند. هنگامی که ترکی وجود ندارد یا هنگامی که ترک ها بسیار کوچک و نزدیک بهم اند، خاک متورم شونده در جهت جانبی مقید می شود زیرا افزایش حجمی که مورد نیاز خاک منبسط شونده است، تامین نمی شود. در این حالت فشارهای تورمی جانبی بزرگی توسعه می یابند که می توانند به دیوار حائل صدمه وارد کنند (Chen,1988,Aytekin,1997). برای به حداقل رساندن اثرات مخرب ناشی از خاک های منبسط شونده بر دیوارهای حائل از دیوارهای حائل با سطح مقطع بزرگتر یا از مواد تراکم پذیر نصب شده در پشت دیوار حائل استفاده می شود.



مطالعه تجربی در مورد قرار دادن کیسه های خاک درون دیوارهای حائل ساخته شده در خاک های منبسط شونده

 

عنوان فارسی مقاله

Experimental study on the inclusion of soilbags in retaining walls constructed in expansive soils

 

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 



چکیده فارسی مقاله

در این مطالعه، کاهش فشار تورمی جانبی بر دیوارهای حائل در خاک های منبسط شونده مورد بررسی قرار می گیرد. فشارهای تورمی می توانند در صورتی که خاک اجازه تورم آزادانه را نداشته باشد، توسعه یابند. هنگامی که اجازه انبساط تا حدی داده می شود، فشار تورمی ممکن است نسبت به شرایطی که اجازه هیچ گونه انبساطی داده نمی شود، تا حد قابل ملاحظه کاهش یابد. این مطالعه به معرفی روش جدیدی برای کاهش فشار تورمی جانبی بر دیوارهای حائل با استفاده از کیسه های خاک می پردازد. یک تجربه مدلسازی بکار گرفته شده است تا توسط آن به بررسی نقش استفاده از کیسه های خاک در همراهی انبساط خاک و کاهش فشار تورمی جانبی بر دیوارهای حائل مجاور پرداخته شود. طی یک ماه پایش، دو رویدار بارش ایجاد شدند. نتایج نشان دادند که بکار بردن کیسه های خاک موجب افزایش نفوذ پذیری و زهکشی می شود، و این امر باعث کاهش طول مدت پاسخ تاخیری نسبت به فشار تورمی جانبی شده و فشار تورمی جانبی را هنگامی که به مقدار اوج خود در طول مدت بارش رسیده بود را پایدار نگه داشت. انبساط خاک محدود به  این کیسه های خاک طی مدت نفوذ بارش شده بود. و این امر موجب کاهش پتانسیل تورم کیسه های خاک گشت. تراکم پذیری جانبی کیسه های خاک خیس شده نسبتا" بالا بوده و موجب گسترش جانبی خاک بویژه تحت یک بار قائم کوچک گردید. این یافته ها نشان می دهند که فشار تورمی جانبی را می توان با استفاده از کیسه های خاک بصورت موثری کاهش داد.

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی