مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 69

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.



واگرایی یا خاک های واگرا  اولین بار در اواسط سال 1960 به عنوان خطر محتمل مهندسی زمین تشخیص داده شد. چندین مورد شکست سد، به ویژه در استرالیا و آفریقای جنوبی، به تحقیقاتی فشرده تر در مورد علل این شکستگی ها منجر شد. مشخص شد که خاک رس غنی از یونهای سدیم، اغلب ساختاری ناپایدار، واگرایی راحت و خاصیت فرسایش پذیری بالا دارد. خاک رس واگرا در آب در حال حرکت به سرعت فرسایش می یابد و حتی در آب های راکد نیز این خاک به سرعت شکفته می شود.



سدهای تأسیس شده بر سنگ ها و خاک های واگرا حفاری و تزریق در شرایط دشوار

 

عنوان فارسی مقاله

Dams Founded on Dispersive Soils and Rocks Drilling and Grouting under Difficult Conditions

 

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 



چکیده فارسی مقاله

آرایش های واگرا شامل خاک ها و سنگ هایی هستند که ذرات اصلی تشکیل دهنده آن ها از قبیل شن و ماسه، گل و لای یا خاک رس در آب حل شده و پراکنده می شوند. جنوب آفریقا بیش از سهم عادلانه خود خاک و سنگ واگرا دارد. در طول دهه های اخیر، به منظور بهبود فرآیند شناسایی و توسعه روش های پیشگیری و اصلاحی مناسب برای اطمینان از استفاده موفقیت آمیز و خردمندانه از این مواد برای سدهای خاکی و کاربردهای دیگر، تحقیقات زیادی انجام شده و تجربه بدست آمده استبرجسته ترین ویژگی آرایش های واگرا مانند گرانیت هوازده یافت شده در مناطق نیمه خشک در جنوب آفریقا، ظاهر شایسته فریب آمیز و پراکنش تقریبا آنی در آب است. با این حال، اطلاعات کم و یا ناچیزی از سدهای تأسیس شده بر آرایش های واگرا -به عنوان مثال تکنیک های حفاری و تزریق به کار گرفته شده در طول ساخت و ساز آنها- در دسترس می باشد. احتیاط ها و کنترل های مورد نیاز در طول ساخت و ساز و در حین عملیات، موضوع این مقاله می باشند. علاوه بر این، در این مطالعه موردی، مشکلات ژئوتکنیکی و قراردادی معمول یک سد ساخته شده بر روی گرانیت برجای واگرا که کارفرما، مشاور طراحی (مهندس)، پیمانکار اصلی و پیمانکار فرعی تجربه کم و یا ناچیزی از رو به رویی با این آرایش ها را دارند، به تصویر کشیده می شود. بنابراین، بر اساس این تجربه، نویسنده یک سازمان قراردادی موثر تر را پیشنهاد کرده و ساختار هایی را توصیه می کند تا از این که تمامی گروه ها با هم در راستای اهداف مشترک توافق شده کار کنند و در این راه به یک نتیجه مثبت برسند، اطمینان حاصل شود

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی