مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 71

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.



در روش های نوین ارزیابی لرزه ای عملکردی، ضرورت دارد تا الزامات لرزه ای مربوطه به کارایی ساختمان تحت سطوح خطر لرزه ای مختلف به اندازه ی کافی تخمین زده شود. برای مثال پذیرفته شده است زمانی که دامنه ی ماکسیمم نسبت دریفت بین طبقات (انتقالیبا حالات مختلف خسارات متحمل شده المان های سازه ای و عناصر سازه ای غیر حساس به دریف مرتبط شود، شتاب پیک طبقات (PFA) با شکست دسته هایی ازعناصر غیر سازه ای ارتباط دارد. علاوه بر این برای روش های ارزیابی عملکردی – لرزه ای پیشرفته به طور ویژه ای تخمین احتمال این که آیا الزامات لرزه ای مربوط به یک سازه ی ساخت انسانی از محدوده ی عملکردی از پیش تعریف شده .تحت سطوح مختلف شدّت حرکت زمین تجاوز می کند، اهمیت دارد

 


تخمین احتمالی دریفت پسماند مطلوب برای ارزیابی لرزه ای ساختمان های چندطبقه با سیستم قاب

 

عنوان فارسی مقاله

 

Probabilistic estimation of residual drift demands for seismic assessment of multi-story framed buildings

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 



چکیده فارسی مقاله

 این مقاله پیاده سازی یک روش احتمالی برای تخمین دریفت پسماند مطلوب (مثلا پسماند سقف، دریفت پسماند در طبقات خاص و دریفت پسماند ماکزیمم در همه ی طبقات ) در طول ارزیابی لرزه ای عملکردی ساختمان های چند طبقه موجود را ارائه می کند. این روش منحنی های تردشکنی دریفت پسماند مطلوب به دست آمده از یک سنجش شدّت غیر الاستیک، که به طور واضح شامل عدم قطعیت تصادفی (مثلا تغییرات از رکودی به رکود دیگر ) ذاتی در تخمین دریفت پسماند مطلوب در پایان تهییج لرزه ای است را با ماکسیمم منحنی های جابه جایی غیر الاستیک خطر لرزه ای ترکیب می کند تا منحنی های خطر دریفت پسماند مطلوب مشخصه محل – ساختمان که بیانگر متوسط فرکانس تصادفی تجاوزاز دریفت مطلوب است، به دست آید. برای تشخیص تغییر تمایل به مرکز و پراکندگی دریفت پسماند مطلوببا تغییر در شدّت حرکت زمین، این روش از مدل های تابعی که این تغییرات را ثبت کند، استفاده می کند. ثابت شده است که رابطه ی بین دریفت انتقالی مطلوب (ماکسیمم) و پسماند (دائمی) برای سیستم های باربر جانبی مشابه به متوسط سالانه فرکانس تجاوز و تعداد طبقات ساختمان بستگی دارد.

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی