مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 135

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.



در تمام جهان آلودگی آب های زیر زمینی توسط مواد خطر ناک یکی از مهمترین مسائل زیست محیطی است. در میان منابع آلاینده ها (خاک چال های پسماندهای صنعتی و شهرداری، اطاقک های تخمیر، محل تخلیه نفت، رسوبات بندری و آبراهه ها و غیره) مهمترین آنها خاک چال های پسماند ناشی از اجرای مدیریت پسماندهای صنعتی و شهرداری می باشند. 



ارزیابی مخلوط های زئولیت – ماسه به عنوان مواد واکنش زا جهت حفاظت از آب زیر زمینی در سایت های دفع پسماند

 

 

عنوان فارسی مقاله

Evaluation of zeolite-sand mixtures as reactive materials protecting groundwater at waste disposal sites

 

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 




چکیده فارسی مقاله

جهت شناخت خصوصیات مخلوطی از ماسه vistula ماسه متوسط بر طبق uscs  همراه با زئولیت Slovak به عنوان مواد واکنش زای مناسب جهت مانع های واکنش زای نفوذ پذیر پیشنهادی برای حفاظت از محیط آب زیر زمینی در مجاورت خاکچال های پسماند  با عمر بالا، بررسی های گسترده آزمایشگاهی انجام شدند. مطالعه حاضر به بررسی تاثیر حدف مواد آلاینده ویژه خاکچال پسماندها بر روی مخلوط های زئولیت – ماسه حاوی %20، %50 و %80 زئولیت (ZS80, ZS50, ZS20 )می پردازد. با در نظر گرفتن نتایج آزمون های پیمانه نتیجه گرفته شد که همدمای Langmuir بهترین برازش را با داده ها نشان می دهد.  نیزمشاهده گردید که حضور آمونیوم، کلسیم و منیزیم کارایی حذف مس را تا %32 کاهش می دهد. آزمون های ستون جابجایی آلاینده از طریق ناحیه تضعیف مواد واکنش زا با استفاده از بسته نرم افزاری CXTFIT تفسیر گردید که به حل معادله یک بعدی انتقال – انتشار می پردازد. نتایج آزمون ستون همچنین بیانگر اثر شدید حضور مواد مداخله کننده بر عدم تحرک مس و کاهش ظرفیت جذب دینامیکی به دو برابر می باشند. در طول جریان شیرابه خاک چال از نمونه Z80، کاهش ثابت  در)%100(، در )%93)  و در میانگین )%86)مشاهده گردید. هیچ گونه کاهشی در میزان "تقاضای اکسیژن شیمیایی" و "تقاضای اکسیژن بیوشیمیایی" مشاهده نگردید.

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی