مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 137

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.



تلفات تراوش نه تنها منتهی به تقلیل منابع آب شیرین شده بلکه باعث ماندابی شدن، شوری وآلودگی آب زیر زمینی می شوند)Swamee et al. 2000a). ادامه تراوش از کانال ها و نیز تلفات ناشی از نفوذ از آبیاری مزارع در طول سال ها موجب شده که سطح سفره آب تدریجا" در برخی نواحی به تراز کاملا" بالایی برسد. همچنین، تراوش منجر به کاهش راندمان های آبیاری، هزینه های افزایش یافته عملیاتی و کمبود آب در پایین دست می شود.



سودمندی معادلات تجربی در ارزیابی تلفات کانال از طریق تراوش در کانال های با پوشش بتنی

 

 

عنوان فارسی مقاله

Usefulness of Empirical Equations in Assessing Canal Losses through Seepage in Concrete-Lined Canal

 

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 




چکیده فارسی مقاله

تخمین صحیح تلفات انتقال آب از سیستم آبیاری برای مدریت صحیح سیستم حیاتی است. تراوش، حاکم ترین فرآیندی است که از آن طریق آب در کانال تلف می شود. بنابراین ، برای طرح و مدیریت عملیاتی موثر یک سیستم آبیاری، یک پیش بینی قابل اطمینان از تراوش بسیار مهم است. نرخ های تراوش را می توان با اندازه گیری مستقیم و یا با تخمین بدست آورد. این مطالعه به تحقیق در سودمندی معادلات Moritz  و Davis-Wilson  درتخمین تلفات تراوش از کانال های با پوشش بتنی پرداخته است. تلفات ناشی از تراوش در کانال های با پوشش بتنی در سیستم آبیاری Menemen در انتهای حوضهGediz توسط روش جریان ورودی-جریان خروجی اندازه گرفته شده و نتایج با تخمین های تلفات تراوش بدست آمده از کاربرد این دو معادله مقایسه شده اند. تلفات تراوش میانگین برابر 107.6  1 s−1 km−1 برای کانال اصلی، 32.1  1 s−1 100  m−1 برای کانال های درجه دو و 11.7  1 s−1  100  m−1 برای کانال های درجه سه اندازه گیری شدند. انحراف معیار و ضرایب تغییر به ترتیب برابر79  1 s−1 km−1  و 73% برای کانال اصلی، 29  1 s−1  100  m−1 و 89% به ترتیب برای کانال های درجه دو و 17  1 s−1 100  m−1 و 158% به ترتیب برای کانال های درجه سه می باشند. تلفات تراوش واقعی برای کانال اصلی ، کانال  های درجه دو و کانال های درجه سه، همگی بسیار یالاتر از استانداردها بوده و حاشیه وسیعی از تغییرات را نشان می دهند. همانند منطقه مورد مطالعه، تلفات تراوش در سایر سیستم های آبیاری در ترکیه بالاتر از استانداردها می باشند و از آنجا که تلفات تراوش تخمین زده شده با معادلات Moritz  و Davis-Wilson بسیار کمتر از مقادیر اندازه گیری شده است. استفاده از این معادلات تجربی در تخمین تلفات تراوش ممکن نیست. در صورتی که بخواهیم  این معادلات را  مورد استفاده قرار دهیم، باید آنها را برای شرایط موجود کانال واسنجی کرد.

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی