مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 138

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.



توده سنگ های ترک دار یک محیط پیچیده هستند که همواره در مهندسی هیدرولیک و معدن و دیگر مهندسی های خاک و آب مطرح می شوند. اندرکنش میدان تنش و میدان نشت یکی از خصوصیات مهم سنگ است که نباید نادیده گرفته شود. اگر این مشکل جفت شدگی کاملا در نظر گرفته نشود، ما نمی توانیم استانداردهای موثر و پیشگیرانه ای را برای جلوگیری از رخداد حادثه در پروژه های مهم عملیاتی و مدیریت منابع آبی و مهندسی آب داشته باشیم. معمولی ترین مثال تصادف سد قوسی مالپاست فرانسه در 1959 (1،2) و فروریزش بزرگ زمین در کناره چپ سد قوسی وجوینت ایتالیا در 1963  (3) است. این دو حادثه بزرگ در دهه 1960 رخ داد که مکانیک خاک و بخصوص هیدرولیک خاک (سنگ) هنوز در مرحله اولیه خود قرار داشت و محققان علت جفت شدگی تنشی و نشتی توده سنگ را نمی دانسته اند. این جفت شدگی یکی از مسائل مهم در تحقیقات مکانیک خاک و پی و مهندسی آب و حفاظت از منابع آبی به شمار می رود.



 

سد قوسی و پایه طاق و تغییرشکل توده سنگ های نیم پایه سد تحت جفت شدگی میدان نشتی و میدان تنشی

 

عنوان فارسی مقاله

Arch Dam and Skewback and Dam Abutment Rock Mass Deformation under Seepage Field and Stress Field Coupling

 

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 




چکیده فارسی مقاله

اندرکنش میدان نشتی و میدان تنشی یکی از مشخصات مهم توده سنگ هاست که نمی توان آن را نادیده گرفتجفت شدگی میدان نشتی و تنشی توده سنگ به یکی از مسائل داغ و دشوار در مکانیک سنگ تبدیل شده است و نیز مسئله علمی مهمی در مهندسی کاربردی به شمار می رود که باید حل شود. در این مقاله، بر اساس مهندسی نیروگاه آبی و منابع آبی برای ساخت مدل توده سنگ مطابق با شبکه ترک های گسسته، مدل ریاضی معادل محیط پیوسته و برنامه کامپیوتری برای حل جفت شدگی میدان تنشی و میدان نشتی ایجاد شدند. تغییرشکل توده سنگ و خرابی آن تحت جفت شدگی تنش و نشت، موضوع آنالیز کمی ما است که یک روش فنی جدید را برای پیش بینی علمی پایداری منابع آبی و مهندسی نیروگاه آبی ارائه می کند. نتایج محاسبه نشان می دهند که اثر جفت شدگی میدان تنش و نشت را باید در هنگام تحلیل تغییرشکل توده سنگ در نظر گرفت.

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی