مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره بتن مسلح تحت بارگذاری دوره ای

دانلود رایگان مقاله انگلیسی درباره بتن مسلح و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره بتن مسلح تحت بارگذاری دوره ای بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

بتن مسلح تحت بارگذاری دوره ای

 

عنوان فارسی

REINFORCED CONCRETE UNDER CYCLIC LOADING

 

عنوان انگلیسی

دانلود رایگان مقاله انگلیسی درباره بتن مسلح

دانلود مقاله انگلیسی

دانلود ترجمه مقاله درباره بتن مسلح

دانلود ترجمه مقاله

 

در این بخش توضیح مختصری درباره بتن مسلح ارائه می شود و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوط مقاله انگلیسی مهندسی عمران را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را هم مشاهده کنید و اگر تمایل داشتید ترجمه کامل مقاله را خرید کنید.

توضیح درباره بتن مسلح

هدف اصلی استفاده از بتن آرمه، واگذاری نیروهای کششی بوجود آمده در بتن به میلگردهاست(به دلیل مقاومت کششی بالای میلگرد) تا بدین طریق نیروهای کششی به بتن وارد نشده و سبب ترک‌خوردگی و در نهایت پکیدن بتن نشود. مقاومت کششی بتن ۰٫۱ مقاومت فشاری آن است. این نوع از بتن، در سال ۱۸۴۹ توسط باغبانی فرانسوی به نام جوزف مونیر اختراع شده و در سال ۱۸۶۷ به ثبت رسید. واژه فرو بتن نیز تنها به بتنی اشاره دارد که توسط آهن یا فولاد تقویت شده باشد. از مواد دیگری همچون الیاف آلی و معدنی نیز می‌توان به مانند کامپوزیت‌هایی در اشکال مختلف برای تقویت بتن استفاده کرد.

 

 چکیده

به منظور کمک به فعالیت­ های تحقیقاتی در حال اجرا در این زمینه، یک برنامه کار تجربی با نمونه­ه ای بتن مسلح با الیاف فولادی استوانه ­ای تحت بارگذاری دوره ­ای فشرده ­سازی انجام شد. مجموعه­ ای از پنج نمونه با آرماتور عرضی معمولی 0 ، 75/0 ، 17/1 و 10/4 درصد حجم بتن هسته نمونه، تقویت شد. به منظور بررسی اثر تقویت الیاف، هر یک از این چیدمان نمونه ­ها با الیاف فولادی انتها-قلاب­دار kg/m30 ، 30 ، 60 و 90 با یک نسبت-وجه 60 و قدرت عملکرد 1250 مگاپاسکال تقویت شده است. در مجموع هشتاد آزمون انجام شد. پیک تنش و مدول الاستیسیته اولیه به طور قابل توجهی با الیاف تقویت­ کننده تغییر نکرده است. کرنش در پیک تنش و سختی شاخه­ های تخلیه(باربرداری)/ بارگیری مجدد به طور حاشیه ­ای با افزایش محتوای الیاف افزایش یافت. شیب شاخه نرم­ شدگی با افزایش محتوای الیاف کاهش یافت، افزایش قابل توجهی در ظرفیت جذب انرژی را آشکار می­کند. نتایج اشاره کرده ­اند که آرماتور عرضی معمولی را می­توان تا قسمتی یا بخشی با محتوای الیاف مناسب، بدون از دست دادن انعطاف ­پذیری و استحکام جایگزین کرد. این جایگزینی می­تواند در مناطق به طور متراکم با حلقه و خاموت تقویت شده مطلوب باشد، مانند اتصالات تیر-ستون سازه­ هایی که در معرض فعالیت لرزه ­ای اند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی