مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره میراگر ویسکوز

دانلود رایگان مقاله انگلیسی درباره میراگر ویسکوز و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره میراگر ویسکوز بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

یک روش طراحی برای افزایش عملکرد لرزه‌ای ساختمان‌ها با استفاده از میراگرهای ویسکوز مایع

 

عنوان فارسی

A methodology of design for seismic performance enhancement of buildings using viscous fluid dampers

 

عنوان انگلیسی

دانلود رایگان مقاله انگلیسی درباره میراگر ویسکوز

دانلود مقاله انگلیسی

دانلد ترجمه مقاله درباره میراگر ویسکوز

دانلود ترجمه مقاله

 

توضیح درباره میراگر ویسکوز

میراگر ویسکوز (Viscous dampers ) یکی از سیستم های کنترل غیر فعال است که در محل مهاربندی جانمایی شده و بخشی از انرژی لرزه ای وروری به سازه ( Seismic input energy ) را جذب کرده و سبب می شود که تقاضا ( Demand ) استهلاک انرژی روی المانهای سازه کاهش یافته و خرابی سازه ای به حداقل برسد. سازه های متعارف انرژی را از طریق تسلیم شدن و یا گسیختگی مصالح ساختمان جذب می کنند بعنوان مثال در تیرها و ستونهای فولادی انرژی لرزه ای با تشکیل مفصل پلاستیک ( Plastic hinge ) و در سازه های بتنی با ایجاد ترک جذب می شود.

چکیده

با استفاده از میراگرهای ویسکوز مایع خطی (VFDها)، یک روش طراحی برای افزایش عملکرد لرزه‌ای ساختمان‌ها پیشنهاد می‌شود. همچنین روشی را برای تعیین یک توزیع بهینه VFD در ساختمان ارائه می‌دهد. از حداکثر برش پایه و دریفت میان طبقه‌ی حاصل از یک تحلیل تاریخچه زمانی بر روی ساختمانی که تحت زلزله‌ی طرح مبنا (DBE) قرار گرفته، برای ارضای ضوابط عملکرد هدفِ UBC 1997 در مورد برش پایه و دریفت میان طبقه استفاده می‌شود. این روش پیشنهادی برای طراحی VFDهای خطی استفاده شده تا میرایی مؤثر در یک ساختمان مبنای 20 طبقه‌ی تحت DBE با مکانیزم‌های شِورون، زانویی فوقانی و جک قیچی را افزایش داده و ضوابط عملکردی را برآورده نماید. تاریخچه‌های زمانی مؤلفه‌ی شمال به جنوب ال سنترو، مؤلفه‌ی شمال به جنوب کوبه، مؤلفه‌ی شمال به جنوب نورتریج و مؤلفه‌ی جنوب به شرق تافت که با PGA برابر 0.2g مقیاس شده‌اند، به عنوان نمونه‌های DBE برای محل قرارگیری ساختمان مبنای 20 طبقه در نظر گرفته می‌شوند. چنین مشاهده می‌شود که محل قرارگیری بهینه‌ی میراگرها با مکانیزم‌های مختلف در ساختمان، طبقه همکف یا چند طبقه اول بعد از طبقه همکف می‌باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی