مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 100

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.



روانگرایی خاک و شکست زمین همراه یک منبع اصلی خسارت (آسیب) در طول بسیاری از زلزله های گذشته بوده است (به عنوان مثال، Seed et al., 1990; Ishihara et al., 1992; Bardet et al., 1995; Sitar, 1995; Japanese Geotechnical Society, 1996;Ansal et al., 1999; Sugito et al., 2000; Krinitzsky and Hynes, 2002). در اصطلاح کلی، روانگرایی به از دست دادن قدرت در خاک های فاقد چسبندگی و اشباع، به دلیل ایجاد فشار منفذی در طول بارگذاری پویا اشاره دارد. روانگرایی در درجه اول در رسوبات جوان –به لحاظ زمین شناسی- ماسه ای و سیلتی در نواحی دارای سطوح بالای آب های زیرزمینی اتفاق می افتد. شواهد روانگرایی در زلزله های اخیر و همچنین قدیمی رایج بوده است (Obermeier, 1998; Tuttle et al., 2000; Schneider et al., 2001). رسوبات (نهشته های) خیلی مستعد به روانگرایی شامل نهشته های اشباع زمان هولوسن تا اواخر پلیستوسن، کانال رودخانه ای و آبرفت دشت سیلابی، نهشته های بادی، و خاکریز (سنگریز)هایی که بطور ضعیف فشرده شده اند، می باشد.



 

کاهش خطر روانگرایی و تغییر شکل زمینِ همراه توسط ستون های سنگی

 

 

عنوان فارسی مقاله

Mitigation of liquefaction and associated ground deformations by stone columns

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 



چکیده فارسی مقاله

روانگرایی خاک و شکستِ زمینِ همراه یک منبع اصلی خسارت در زلزله های گذشته بوده است. خطر روانگرایی و تغییر شکل زمین همراه را می توان با روش های مختلف بهسازی- زمین از جمله روش ستون سنگی (زهکش شنی) کاهش داد. این مقاله وضعیت فعلی فن آوری های ستون های سنگی را به عنوان یک اقدام متقابل رونگرایی ارائه می کند. یک بررسی جامع با اهداف ذیل ارائه شده است: (الف) شناسایی ملاحظات کلیدی برای استفاده معمولی از ستون های سنگی به عنوان یک اقدام متقابل روانگرایی، (ب) ارائه بینش هایی برای طراحی و ساخت و ساز، (ج) گردآوری آخرین پیشرفت های تحقیقاتی، و (د) شناسایی منابع اطلاعات مفید. سوابق کاربردهای میدانی و عملکرد میدانیِ مشاهده شده برای به منظور تصویر کشیدن کاربردهای ستون های سنگی مختلف و کارایی مشاهده شده، ذکر شده اند. این مقاله حوزه هایی را که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است شناسایی می کند و توصیه هایی را برای تحقیق و توسعه آینده در بردارد.

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی