مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 101

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.



بخش ساختمان و سازه بر روی بزرگترین سهم در استفاده از منابع طبیعی توسط استفاده از زمین و استخراج مصالح حساب می­کند. در سرتاسر جهان ساختمان­ها مسئول 25 تا 40 درصد از مصرف انرژی هستند. بر اساس مطالعات انجام گرفته توسط سازمان تعاونی و توسعه اقتصادی (OECD)، بخش­های ساختمان مسکونی و تجاری تقریبا مسئول 30 درصد مصرف انرژی اصلی و حدود 30 درصد انتشار گازهای گلخانه­ای کشورهای OECD هستند. اخیرا تلاش­های بسیاری جهت کاهش انتشار کربن دی­اکسید (CO2) در طول چرخه عمر بهره­برداری یک ساختمان انجام گرفته تا انرژی مورد نیاز برای ساخت و نگهداری آن (به عبارت دیگر انرژی عملکردی) را کاهش دهد


.

 

طراحی با دوام سازه های بتن مسلح با استفاده از بهینه سازی انرژی نهفته

 

 

عنوان فارسی مقاله

Sustainable design of reinforced concrete structures through embodied energy optimization

 

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 



چکیده فارسی مقاله

از آنجایی که در جهان بر روی کاهش مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه­ای بحث می­شود، توجه زیادی به بازدهی عملکرد ساخت ساختمان­ها می­شود. اگرچه جنبه کمتر سازماندهی شده دیگری از محیط ساخته شده وجود داردانرژی نهفته در ساختمان­ها که بیانگر انرژی مصرف­شده در ساختمان است و شامل کل چرخه عمر مصالح استفاده شده می­شود. معمارها و مهندسین ساختمان طراحی­های ساختمان را در بیشتر موارد با استفاده از مصالح فولاد و بتن­مسلح را انجام می­دهند که درجات مختلفی از تشدید انرژی هستند. این مقاله یک فرصت برای استفاده از روش­های بهینه­سازی سازه­ای را ارائه می­دهد که به طور سنتی برای حداقل کردن هزینه کل یا وزن کل سازه به کار گرفته می­شد تا انرژی نهفته حداقل شود. با در نظر داشتن این مسئله، یک تحلیل به منظور تعیین مفاهیم از نظر هزینه، بهینه­سازی یک عضو سازه­ای بتن­مسلح، در این مورد یک تیر مستطیلی گیردار و دارای مقاومت برشی، انجام گرفته است که در چنین تحلیلی انرژی نهفته حداقل می­شود. برای انرژی نهفته و مقادیر هزینه فرض شده، نتایج نشان­دهنده کاهش انرژی نهفته حدود 10 درصد به ازای افزایش 5 درصدی هزینه است.

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی