مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 103

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.



در مهندسی ژئوتکنیک، ظرفیت باربری و نشست دو معیار اصلی هستند که طراحی و عملکرد شالوده را کنترل می کنند. در خاک های نرم، ساخت سازه ها از قبیل یک ساختمان، مخازن ذخیره، انبار، و ... بر روی خاک های ضعیف معمولاً شامل مسائل پایداری و نشست زیاد می شود. برای حل یا کاهش ظرفیت باربری و مسائل نشست، تقویت خاک را می توان با استفاده از ستون های سنگی در نظر گرفت. بعلاوه، به دلیل نفوذپذیری بالای مواد ستون سنگی، میزان تحکیم در خاک نرم افزایش می یابد.

یک قید عمده با ستون ها در گسیختگی آنها تحت بارگذاری است. بارکسدال و بوچس سه نوع گسیختگی توصیف کردند که می تواند برای یک ستون سنگی رخ دهد: گسیختگی برآمدگی، گسیختگی برشی، و گسیختگی پانچینگ. مکانیزم گسیختگی برآمدگی توسط گرین وود ، وسیک ، هوگز و ویترز، داتی و ناگاراجو ، و مدهو و همکاران توصیف شد. مکانیزم گسیختگی برشی توسط مدهو و ویتکار ، ونگ، و بارکسدال و بوچس توصیف شد. مکانیززم گسیختگی پانچینگ توسط ابوشی و همکاران بررسی شد.


 

ظرفیت باربری ستون های سنگی محصورشده با ژئوسینتتیک

 

 

 

عنوان فارسی مقاله

Bearing capacity of geosynthetic encased stone columns

 

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 



چکیده فارسی مقاله

مزیت استفاده از ستون های سنگی در خاک با مقاومت پایین به عنوان روشی موثر در بهبود مشخصات ظرفیت باربری شالوده های سطحی اثبات شده است. ظرفیت باربری ستون سنگی عمدتا بر روی محصورشدگی محیطی با فراهم آوردن خاک های نرم منطقه بستگی دارند. در این مقاله، پاره ای از تست های آزمایشگاهی در مقیاس وسیع بر روی ستون های سنگی  با قطرهای 60، 80 و 100 mm و نسبت طول به  قطر 5 اجرا شدند. هر دو ستون های سنگی مسلح محصور با ژئوتکستایل و غیرمسلح آزمایش شدندستون سنگی محصور قائم (VESC) برای بررسی اثر تقویت بر روی مشخصات ظرفیت باربری شالوده در نظر گرفته شده اند. هدف اصلی این تحقیق ، مقایسه کارایی محفظه ای قائم ستون های سنگی در شرایط یکسان برای قطرهای ستون سنگی مختلف است. بعلاوه، آزمایش های روی گروه های ستون های سنگی  با قطر60 mm برای بررسی اثر حضور ستون های همسایه بر روی ستون سنگی بارگذاری شده مرجع انجام شده بودند. نتایج نشان می دهند که ظرفیت باربری ستون سنگی با استفاده از مواد مسلح قائم افزایش می یابد. با افزایش طول و مقاومت تقویت در VESC، ظرفیت باربری ستون سنگی افزایش می یابد. بعلاوه، نسبت تمرکز تنش ستون ها نیز افزایش می یابد. بعلاوه، برآمدگی جانبی با استفاده از ژئوتکستایل ها کاهش می یابد. تحلیل عددی برمبنای روش المان محدود (FEM) نیز برای بررسی اثرات مقیاس بر روی ستون های سنگی کوچک آزمایش شده و چگونگی بسط کارایی تقویت به ستون های سنگی مسلح بزرگ انجام شد.

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی