مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 105

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.



پیچیدگی توده سنگ شناسایی پارامتر را در مهندسی ژئوتکنیک )خاک و پی) دشوارمی سازد [1]. با وجود در دسترس بودن چندین وسیله تجربی برای تعیین پارامترهای مواد سنگ، اگر مدل ساختاری بسیار پیچیده باشد، آن برای انجام  کار بسیار دشوار خواهد بود. این مشکلات  به عدم قطعیت در پارامترهای ورودی جهت شبیه سازی عددی برای مدل ساختاری سنگ  دامن می زند.[2]. به منظور غلبه بر این مشکلات، تعداد زیادی از روش های شناسایی پارامتر مترادف با تجزیه و تحلیل برگشت در طول بیست سال گذشته [3-4] پیشنهاد شده است. الگوریتم معکوس برای اولین بار بر اساس روش المان محدود توسط کاواناگ و کلاف پیشنهاد شد،پس از آن کهGiodaوSakurai و Iding و همکاران. پیشرفتهای بیشتری فراهم آوردند، پارامتر شناسایی یک مشکل بهینه سازی تابع غیر خطی پیچیده معمولی می باشد. برای حل این مشکل، انتخاب های جهانی الگوریتم بهینه سازی و تابع هدف خوب یک اقدام بسیار مهم می باشد. به منظور جبران مضرات راندمان  جستجوی پایین با استفاده از روش های سنتی، روش ترکیب - الگوریتم Mead- Nelder- و روش المان محدود همراه با افزار ABAQUS بر اساس نرم افزار Matlab ارائه شده است. سپس با تابع جدید جریمه دقیق بین داده ها، کنترل و نتایج عددی ساخته شده است.



بررسی راه حل های عددی برای شناسایی مشکلات پارامترها ی مواد در مهندسی ژئوتکنیک

 

 

عنوان فارسی مقاله

Numerical Solution to Identification Problems of Material Parameters in Geotechnical Engineering

 

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 



چکیده فارسی مقاله

شناسایی پارامتر مواد در مهندسی ژئوتکنیک یک تابع غیر خطی پیچیده معمولی مشکل بهینه سازی می باشد. روش معکوس بهینه بر اساس نرم افزار ABAQUS در این مقاله بحث شده است. تابع ارزیابی جدید که تابع چند منظوره را برای تابع هدف واحد  متحد می سازد با توجه به تدابیر و نتایج محاسبه شده مربوطه ایجاد می گردد. مدل وارونه ترکیب الگوریتم Nelder-Mead- و روش المان محدود ارائه شده است، که در آن برنامه های المان محدود به عنوان یک ماژول درالگوریتم Mead- Nelder- تعبیه شده می باشد. این رویکرد  از روش شناسایی پارامتر گرانیت به شدت هوازده به عنوان مثال استفاده می کند. نتایج نشان می دهد که نتایج محاسبه شده مشابه با آنهایی  می باشد که اندازه گیری شده اند ، که این نتیجه ،منطق  و عقلانیت شناسایی اجزاء محدود برای پارامترهای مواد را  نشان می دهد.

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی