مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 109

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.



سیستم های سازه ای فولادی و بتنی مرکب دارای عملکرد لرزه ای مناسب به دلیل سختی، مقاومت، و شکل پذیری خود هستند و اثبات شده است که به ویژه برای ساختمان های چندطبقه تحت بارهای افقی اقتصادی باشند. سیستم های مرکب برای ساختمان ها اغلب شامل قاب های مقاوم خمشی فولادی می شوند که از تیرهای فولادی (که به طور مرکب با یک دال مسلح عرشه فلزی یا دال بتنی توپر از طریق گل میخ های برشی عمل می کنند)، و ستون های فولادی جعبه ای، یا قاب مهاربندی با ستون های مرکب فولادی- بتنی تشکیل می شوند.در نتیجه، دریفت های جانبی، هر دو دریفت های بام و بین طبقه، تحت نیروهای افقی (باد و یا زلزله ها) کاهش داده می شوند. تحت بارگذاری زلزله شدید، قفسه بتن ترک می خورد و سختی خمشی تیر-ستون های مرکب را کاهش می دهد اما هسته فولادی به عنوان یک سیستم محافظ در فراهم کردن مقاومت برشی و شکل پذیری برای جلوگیری از گسیختگی شکننده عمل می کند.



پاسخ غیرارتجاعی اتصالات ستون پایه فولادی و بتنی مرکب

 

 

عنوان فارسی مقاله

Inelastic response of composite steel and concrete base column connections

 

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 



چکیده فارسی مقاله

این مقاله نتایج تجربی آزمایش های یکنواخت (پوش آور) انجام شده بر روی ستون های بتنی- فولادی مرکب متصل شده به بلوک شالوده را از طریق صفحه انتهایی فولادی پیچی سنتی و یک سیستم نوع سوکت (socket) ابتکاری تعیین می کند. این آزمایش ها نشان می دهند که پاسخ سازه ای اتصال سنتی به طور قابل توجهی تحت تاثیر رفتار بولت های مهاری قرار می گیرد. مورد اخیر دوران های انتهایی گیردار بزرگی ایجاد می کند و دارای اتلاف انرژی محدودی است. به طور معکوس، اتصالات ستون پایه فولادی- بتنی مرکب ابتکاری با سیستم های سوکت، اضافه مقاومت کافی، تغییرشکل های غیرارتجاعی و ظرفیت جذب انرژی کافی نشان می دهند.بعلاوه، اتصالات نوع سوکت با گسترش غیرارتجاعیت در پایه ستون های مرکب بدون استقرار آسیب بر روی مولفه های بتنی و رابط (وجه مشترک) مشخص می شوند. ازاین رو می توان استدلال کرد که نوع اتصال ابتکاری تعیین شده در این مقاله، راه حلی پویا برای کاربردهای در سازه های قابی است که الزامات طراحی ظرفیت ، مثلاً سیستم های سازه ای در نواحی مستعد زلزله را برآورده می نمایند.

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی