مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 111

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.



سدهای سنگریز (یا خاکی) از روزهای آغازین شکل گیری تمدن برای ذخیره آب به منظور آبیاری مورد استفاده بوده اند. در عصر جدید، سد خاکی همواره رایج ترین نوع سد بوده است زیرا اصولا ساخت آن مستلزم استفاده از مواد خاکی در حالت طبیعی خود و با حداقل پردازش است. یک سد خاکی می تواند همگن (کلا ساخته شده از ماده خاکی ضد نفوذ آب) یا ناهمگن (با یک هسته مرکزی ضد نفوذ آب که توسط پوسته های قابل نفوذ احاطه شده اند) باشد. یک هسته ضد نفوذ آب نیز در مورد سدهای خاکی هسته زمین به کار برده می شود.



 

مشخصه های دینامیک و مقاومت گدازش دو ماده خاکی در یک سد خاکی – نتایج تست آزمایشگاه

 

عنوان فارسی مقاله

Dynamic properties and liquefaction resistance of two soil materials in an earthfill dam—Laboratory test results

 

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 



چکیده فارسی مقاله

نتایج ستون تشدید آزمایشگاهی و تست های سه محوری متناوب روی نمونه هایی از دو نوع خاک فشرده (یک خاک ماسه ای-رسوبی و یک مخلوط ماسه- شن) ارائه می شود. این ها برای استفاده در مغزی و پوسته های یک سد خاکی پیشنهادی برنامه ریزی شده اند. ملاحظه شد که مقادیر مدول برشی کم دامنه ی ماده رسی با افزایش فشار و کاهش میزان آب، با میزان انحراف  720% از پیش بینی های "معادله هاردین"، افزایش می یابد. از طرف دیگر، ملاحظه شد نسبت میرایی کم دامنه دست کم چهار بار بزرگتر از مقادیر مربوط به خاک های چسبنده مختل نشده طبیعی هستند. منحنی  پیشنهادی برای خاک چسبنده فشرده مستقل از فشار محاط بود و تغییرات کوچک میزان آب در طرف مقدار بهینه بود و همخوانی قابل توجهی را با منحنی های مشابه اخیرا منتشر شده برای خاک های چسبنده طبیعی نشان داد. در مورد مخلوط ماسه – شن، منحنی های  بهنجارشده و  پیشنهاد می شوند که بر اساس نتایج اخیرا منتشر شده برای خاک های شنی و داده های محدود تحقیق حاضر هستند. مقاومت گدازش مخلوط ماسه- شن اشباع قویا به چگالی نسبی آن بستگی داشت، بخصوص برای نسبت های تنش متناوب بزرگ. مشاهده شد چگالی نسبی دست کم 55% برای تضمین ایمنی در مقابل گدازش حاصل از زمین لرزه مواد ، ضروری است. نتایج ارائه شده در اینجا را می توان (مستقیما یا بعنوان راهنما) در آنالیز لرزه ای سدهای خاکی (جدید یا موجود) ساخته شده از مواد خاکی مشابه به کار برد و به علاوه آنها درکی از رفتار دینامیکی خاکهای فشرده را نیز به .دست می دهند

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی