مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 119

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.



ساختمان های بتن آرمه غیر شکل پذیر یکی از متداول ترین نوع ساختمان در مناطق پر زلزله خیز در سراسر جهان می باشند. ساختمان های بتنی که قبل از معرفی شرایط و اصول لرزه ای نوین طراحی شدند، فاقد طرح تفصیلی و تناسب سیستم سازه ای بودند که بذای اطمینان یافتن از زفتار ارتجاعی در طی تکان های شدید زمین ضرورت دارد. این قبیل سازه هایی را معمولا ساختمان های بتنی غیر شکل پذیر می نامند. اتحادیه بتن بر مبنای ممیزی ها و برون یابی های دقیق در سراسر کالیفنیا، برآورد می کند که در حدود 1500 ساختمان بتن آرمه غیر شکل پذیر در شهر لس آنجلس، 3000 ساختمان در سانفرانسیسکو و 20000 ساختمان در بیش از 33 منطقه ی زلزله خیز در سراسر ایالت کالیفرنیا وجود دارد که ساخت آن ها به قبل از سال 1980 بر می گردد. این سازه ها در طی زمین لرزه های شدید مستعد آسیب شدید و حتی فرو ریختگی می باشند و عملکرد لرزه ای ضعیف در زمین لرزه های اخیر – از جمله زمین لرزه نورث ریج در سال 1944، زمین لرزه شیلی در سال 2010 و زمین لرزه های کریست چرچ و توهوکو در سال 2011 به خوبی مشهود است.



 

برآورد زیان ناشی از زمین لرزه در ساختمان های بتن آرمه غیر شکل پذیر

 

عنوان فارسی مقاله

Seismic loss estimation of non-ductile reinforced concrete buildings

 

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران





چکیده فارسی مقاله

 ساختمان های بتن آرمه غیر شکل پذیر یکی از متداول ترین نوع ساختمان ها در بسیاری از مناطق جهان می باشند. با توجه به آسیب پذیری لرزه ای این قبیل ساختمان ها باید گفت که در مناطق دارای فعالیت لرزه ای بالا تهدید جدی برای ایمنی ساکنان بوده و آسیب به این چنین سازه هایی به زیان های مالی عمده ای منجر می شود. در این مقاله مدل های تحلیلی پیشرفته ای معرفی می شوند که برای شبیه سازی پاسخ دینامیک غیر خطی این قبیل سیستم های سازه ای، از جمله فرو ریختگی مورد استفاده قرار می گیرند. بهترین روش شبیه سازی زیانی که برای ساختمان های جدید توسعه یافته است، برای برآورد زیان ساختمان های بتن آرمه غیر شکل پذیر کنونی بکار می رود و در این جا آسیب پذیری ساختمان ها به فرو ریختگی نیز مد نظر قرار می گیرد. سه معیار برای فرو ریختگی (تخریب)، شامل شکست (خرابی) اولین جز، فرو ریختگی به پهلو (نوسان) و فرو ریختگی بار گرانشی، برای تعیین احتمال فرو ریختگی و ارزیابی زیان های مالی مورد استفاده قرار می گیرند. یک مثال دقیق و جزیی با استفاده از یک ساختمان هفت طبقه با قاب بتن آرمه غیر شکل پذیر واقع در لس آنجلس، کالیفرنیا ارائه می شود.

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی