مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 120

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.



پدیده ­ی نشست سطحی زمین، به عنوان نتیجه ­ای از تنش سربار روی سطح زمین و استخراج بیش از حد آبهای زیرزمینی، توجه زیادی را در سراسر جهان به خود جلب نموده است("چائوسارد" و همکاران، 2014). فرونشست بیش از حد پی سطحی، با توجه به تأثیر آن بر پایداری و قابلیت بهره­ برداری فونداسیون ها و ساختمان های روی آنها، نگرانی های گسترده ­ای در پی داشته است. عواملی نظیر پائین آمدن سطح آب، رسوبات انتقالی، اعمال بارگذاری اضافی و غیره، همگی موجب فرونشست زمین و پی های سطحی بنا شده بر آن می­ گردد. در میان تمام محرکهای فرونشست، پائین آمدن سطح آب، با توجه به شیوع فعالیت های بهره ­برداری آب در سراسر جهان که از افزایش تقاضای آب نشأت می­گیرد، نگرانی خاصی محسوب می­شود.



پی سطحی تحت بارگذاری استاتیک: فرونشست زمین

 

 

عنوان فارسی مقاله

Footing Under Static Loading: Land Subsidence

 

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 




چکیده فارسی مقاله

 فرونشست زمین و پی سطحی ناشی از استخراج آبهای زیرزمینی، منبع بسیاری از مشکلات ایجاد شده برای ساختمانها و زیرساختها است. هدف این مطالعه، توسعه­ی دانش مرتبط با فرونشست پی سطحی ناشی از پمپاژ آب زیرزمینی با در نظر گرفتن شرایط مختلف چاه و بارگذاری است. روش موردنظر، استفاده از شبیه­سازی نرم ­افزار PLAXIS به منظور بررسی اثر شرایط چاه بر فرونشست پی سطحی در معرض بار گسترده ­ی مرکب می­باشد. چند مدل خاک، با شرایط کرنش مسطح، همگن و رفتار جریان گذرا ساخته شدند. از آنجایی که نرخ استخراج آبهای زیرزمینی، برای هر چاه در­20 مترمکعب در روز تنظیم شد، اثر آشکار پارامترهای مهم، از جمله تعداد چاه، محل چاه و مقدار بار بر روی فرونشست پی سطحی و پروفیل سطحی مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس نتایج، مشخص گردید که افزایش تعداد چاهها، فرونشست بزرگتر پی سطحی را به دنبال خواهد داشت، در حالی که محل چاهها، تأثیر کمی بر پروفیل سطحی سفره ­ی آب زیرزمینی و پی سطحی دارد. در این مطالعه، به واسطه­ ی دو برابر نمودن بار گسترده­ ی اعمال شده، اثر بار گسترده­ ی بالای پی سطحی بر خود پی نیز مورد بررسی قرار گرفت. نتایج حاصل از شبیه سازی نشان دادند که بار گسترده، به فرونشست پی سطحی، کمک قابل توجهی می­کند.  

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی