مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 123

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.



وزارت راه و ترابری فلوریدا (FDOT) استفاده از مخلوطهای سوپرپیو در روسازیهای خود را از سال 1995 آغاز کرد. همچنین لایههای رواساس در برخی از مخلوطهای سوپرپیو و در تلاش برای افزایش مقاومت ترکخوردگی و شیاری این مخلوطها مورد استفاده قرار گرفتهاند. به علت تاریخچهی کوتاه این مخلوطها، هنوز بسیار زود است تا به ارزیابی عملکرد دراز مدت این مخلوطهای سوپرپیو و مزایای استفاده از این لایههای رواساس اصلاح شده سخن به میان آورد. هیچ نیازی به ارزیابی عملکرد دراز مدت این مخلوطها و مزایای به دست آمده ناشی از کاربرد لایههای رواساس وجود ندارد، به طوری که میتوان به نحوی مؤثر از فناوری سوپرپیو و انتخاب لایههای رواساس استفاده کرد.


 

مقایسه ی مقاومت شیاری مخلوط های سوپرپیو اصلاح نشده و اصلاح شده با SBS با آزمون تسریع شده ی روسازی

 

 

عنوان فارسی مقاله

 

Comparison of rutting resistance of unmodified and SBS-modified Superpave mixtures by accelerated pavement testing

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 




چکیده فارسی مقاله

مخلوطهای آسفالت سوپرپیو از اواخر دههی 90 میلادی در روسازی بزرگراههای ایالات متحدهی آمریکا مورد استفاده بوده است. همچنین لایههای رواساس اصلاحشده در برخی از مخلوطهای سوپرپیو و در تلاش برای افزایش مقاومت ترکخوردگی و شیاری این مخلوطها مورد استفاده قرار گرفته است. به علت تاریخچهی کوتاه این مخلوطها، هنوز بسیار زود است تا به ارزیابی عملکرد دراز مدت این مخلوطهای سوپرپیو و مزایای استفاده از این لایههای رواساس اصلاح شده سخن به میان آورد. این مقاله نتایج یک برنامهی آزمون روسازی تمام عیار را برای ارزیابی مقاومت شیاری مخلوطهای سوپرپیو با و بدون اصلاح پلیمری با استفاده از شبیهساز وسیله نقلیهی سنگین (HVS) است.

نتایج به دست آمده از آزمونهای HVS نشان دادند که بخشهای روسازی دارای لایهی بتنریزی 5 سانتیمتری مخلوط اصلاحشده با SBS به وضوح عملکرد بهتری را نسبت به لایهی بتنریزی 5 سانتیمتری مخلوط اصلاح نشده دارای نرخ شیار دو تا دو نیم بار عملکرد بهتری داشتند. بخشهای روسازی دارای لایهی بتنریزی با استفاده از مخلوط اصلاح شده با SBS بر روی لایهی بتنریزی با استفاده از مخلوط اصلاح نشده عملاً از همان عملکرد دو لایهی بتنریزی مخلوط اصلاح شده با SBSبه هنگام آزمایش در دمای محیط برخوردار بوده و تنها از حدود 20% شیار بالاتری به نسبت رروسازیهای دارای دو لایهی بتنریزی متشکل از مخلوط اصلاح شده به هنگام آزمایش در دمای 50 °C برخوردار بود. بخش آزمون دارای دو لایهی بتنریزی متشکل از مخلوط اصلاح شده با SBS و آزمایش شده در دمای 65 °C همچنان عملکرد بهتری را نسبت به بخشهای آزمون دارای دو لایهی بتنریزی متشکل از مخلوط اصلاح نشده و آزمایش شده در دمای 50 °C داشت. شیار مخلوط اصلاح نشده به علت ترکیب تراکمافزایی و برآمدگی رویه قابل مشاهده بود، در حالی که شیار مخلوط اصلاح شده با SBS عمدتاً به علت تراکمافزایی بود.

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی