مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 126

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.



در سازه های فولادی با ارتفاع کم و متوسط در مناطق لرزه ای ایالات متحده و هر جایی دیگر، اتصالات صفحه ستون روباز معمولا برای انتقال نیروهای محوری، برش ها و ممان ها از کل سازه به شالوده بکار می روند. شکل 1a به طور شماتیک چنین اتصالی را نشان می دهد چنان چه برای یک قاب مقاوم خمشی فولادی طراحی شد. همان طوری که در این شکل می بینید این اتصالات مولفه های متعددی را شامل ستون، صفحه ستون، میلگردهای مهاری، گروت و شالوده بتنی شامل می شوند. در نتیجه، پاسخ (مثلاً مقاومت، سختی) این اتصالات با اندرکنش های بین این مولفه ها کنترل می شود. تحقیقات قبلی برای مشخص کردن این اتصالات و اثرات آنها بر روی جنبه های کلیدی پاسخ اتصال جستجو شده اند. برای مثال، مطالعات تجربی توسط دی ولف و ساریسلی [1]، تامبیراتنام و پرامسیوام [2]، بوردا و ایتانی [3]، و آستانه و برگزما [4] منجر به توسعه روش هایی برای محاسبه مقاومت این اتصالات شده اند که در توسعه موسسه آمریکایی دستورالعمل طراحی فولاد ساخت فولادی شماره 1 توسط فیشر و کلویبر [6] به اوج خود می رسند. مطالعات بعدی منجر به پالایش این روش ها شده اند. ارموپولوس و استاموپولوس [8]، سالمون و همکاران [9] و اخیراً والد و همکاران [10] و کانویند و همکاران [11] راه حل های تحلیلی توسعه داده اند که اندرکنش های بین مولفه های مختلف را ارائه می کنند. معمولاً مقاومت و سختی محاسبه شده برطبق این روش های مختلف، توافق منطقی با داده های .آزمایش نشان می دهند



اتصالات صفحه ستون روباز در قاب های خمشی- شبیه سازی ها و بینش های رفتاری

 

 

عنوان فارسی مقاله

Exposed column base plate connections inmoment frames — Simulations and behavioral insights

 

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 




چکیده فارسی مقاله

پاسخ اتصالات پایه ستون روباز تحت بارگذاری های محوری و خمشی با اندرکنش های پیچیده مولفه های مختلف در آنها، یعنی، ستون، صفحه ستون، میلگردهای مهاری، و شالوده کنترل می شوند. روش های جاری برای مشخصات مقاومت این اتصالات توافق کلی خوبی با داده های آزمایش حاصل از نمونه هایی نشان می دهند که نسبت به مقیاس نمونه اصلی کوچک تر هستند. بااین وجود، توزیع های تنش داخلی که این روش ها را تایید می کنند به طور مستقل اعتبارسنجی نشده اند که چالش هایی را برای تعمیم این روش ها به اتصالات با مقیاس کامل ارائه می کند. یک مطالعه شبیه سازی المان محدود (FE) برای ارائه بینش های راجع به پاسخ اتصال با تاکید بر توزیع های تنش داخلی ارائه می شود. شبیه سازی های سه بعدی المان محدود، جنبه های رفتاری مهمی را شامل تماس، شکاف و پاسخ ساختاری چندمحوری غیرخطی مولفه های مختلف را در نظر می گیرند. شبیه سازی ها به طور دقیق برمبنای جریان های داده چندگانه حاصل از مجموعه ای از شش آزمایش بر روی اتصالات صفحه ستون اعتبارسنجی می شوند. نتایج شبیه سازی ها نشان می دهند که مشخصات مقاومت جاری و روش های طراحی (که بلوک تنش باربر مستطیلی فرض می نمایند) ممکن است به طور فاحش توزیع تنش در زیر صفحه را نادرست جلوه دهندصفحه ستون های ضخیم تر تمایل به متمرکز کردن تنش ها در پنجه فشاری صفحه ستون دارند. این به طور قابل توجهی ممان خمشی را در صفحه ستون روی وجه فشاری اتصال تقویت می کند که نشان می دهد روش های جاری که این اثر را در نظر نمی گیرند محافظه کارانه نیستند. روشی ساده برای بیان این موضوع بحث می شود. موضوعات مشابهی برای برآوردهای نیروی محوری در میلگردهای مهاری مشاهده نمی شوند. محدودیت های این کار ذکر می شوند.

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی