مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 129

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.



دیوارهای وزنی یکی از رایج‌ترین سازه‌های بندرگاهی به دلیل کاربردهایی از قبیل بارگیری کشتی، تکیه‌گاه تأسیسات بر روی خاکریز، دسترسی بهینه به خشکی و آب‌های قابل کشیرانی، مقاومت، سهولت ساخت و ساز، امکان ساخت و ساز عمیق و دسترسی به بسترهای با عمق زیاد می‌باشند. با این حال، این دیوارها طی زمین‌لرزه‌های پیشین آسیب شدیدی را به واسطه جابجایی خود به سمت دریا به سازه‌های ساخته شده بر روی بستر خاکریز وارد کرده‌اند. مطابق شکل 1، یک دیوار مایل به سمت خشکی در مقایسه با یک دیوار عمودی دارای گوه شکست کوچکتر و در نتیجه رانش جانبی اندکی است. به طور مشابه، گوه شکست بزرگتر و رانش جانبی بیشتری پشت دیوار مایل به سمت دریا (دیوارهای اسکله) توسعه می‌یابد. دیوارهای وزنی مایل به سمت خشکی در مقایسه با دیوارهای عمودی با توجه به مقادیر قابل توجه مصالح مصرفی در ساخت آنها از قبیل بتن و میلگرد، گران‌تر خواهند بود، و این امر می‌تواند مشکلاتی از قبیل ظرفیت باربری خاک به واسطه وزن بیشتر و اعمال نیروهای اینرسی بزرگتری ناشی از جرم زیاد آنها در طول زلزله به دنبال داشته باشد.



جابجایی لرزه‌ای دیوارهای وزنی اسکله دارای شکستگی از پشت (پشت-شکسته)

 

 

عنوان فارسی مقاله

Seismic Displacement of Broken-Back Gravity Quay Walls

 

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 




چکیده فارسی مقاله

دیوارهای اسکله یکی از اجزا اصلی تأسیسات بندرگاهی به شمار می‌روند؛ اگرچه خرابی و جابجایی‌های غیر منتظره آن‌ها در طول زلزله، خسارات و پی‌آمدهای غیر اقتصادی زیادی را به دنبال می‌آورد. بنابراین، طراحی و ارزیابی مناسبی از عملکرد لرزه‌ای دیوارهای اسکله بایستی به منظور صنعت حمل و نقل دریایی مورد توجه قرار گیرد. در این مقاله، جابجایی لرزه‌ای دیوارهای اسکله دارای شکستگی از پشت با استفاده از آزمایش‌های صورت گرفته بر روی هشت مدل میز لرزان در مقیاس کم مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج آزمایشگاهی نشان می‌دهند، نشست خاکریز در منطقه‌ای پشت دیوار که تأسیسات بندرگاهی در این منطقه قرار دارند اندک بوده و در نتیجه تغییر شکل و خسارت کمی در طول زلزله تحمل خواهند کرد. همچنین آزمایشات صورت گرفته بر روی دیوارهای با بستر خاکی سست و نرم، نشان می‌دهند که سستی بسترها ممکن است به طور قابل توجهی سبب جابجایی افقی و چرخش اینگونه دیوارها گردند. علاوه بر این، جابجایی لغزشی که از طریق یک مدل بلوک لغزشی بهبود یافته، شامل روش شبه استاتیکی مونونوب-اوکاب برای فشارهای جانبی زمین، تخمین زده می‌شود؛ تطابق مناسبی با جابجایی لغزشی اندازه‌گیری شده دیوارهای اسکله در آزمایش‌های مدل میز لرزان دارد.

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی