مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 40

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.

 

فولادهای ساختاری که مقاومت تسلیم ظاهری آنها بیش از 460 MPa است و معمولا به صورت فولاد مقاوم (HS) نشان داده می شوند، امروزه با استفاده از فناوری های متالورژی مدرن بطور گسترده تولید می شوند. در سالهای اخیر، تقاضای بیشتری در سراسر جهان برای فولادهای ساختاری با مقاومت بیشتر وجود داشته است و از این رو فولاد HS در بسیاری از سازه های پل و ساختمان به کار برده شده است (1-5). استفاده از فولاد HS به جای فولاد نرم با مقاومت کمتر می تواند اندازه قطعه را کاهش دهد و این خود وزن سازه را کاهش می دهد و فونداسیون ها را کوچکتر می سازد و می تواند مواد جوشکاری و لایه نشانی را نیز کمتر سازد. هزینه های ساخت پایین تر می آیند و طراحی ماندگارتری حاصل خواهد شد.

 

رفتار خمشی تیرهای کامپوزیت با فولاد مقاوم

 

 

عنوان فارسی مقاله

 

Flexural behaviour of composite beams with high strength steel

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 


چکیده فارسی مقاله

در ساختمان های اسکلت دار، استفاده از فولاد با مقاومت بالا (HS) در تیرهای کامپوزیت نه تنها در کاهش وزن خود سازه سودمند است بلکه از افزایش مقاومت فولاد HS نیز بهره برداری می شود چون بیشتر قطعات فولاد در تیرهای کامپوزیتدستخوش تنش و نه کمانش هستند. با این حال، تحقیقات منتشر شده راجع به تیرهای کامپوزیت بتن-فولاد HS کاملا محدود بوده و هنوز در استانداردهای طراحی ملی فعلی  در نظر گرفته نشده اند. یک مدل المان محدود سه بعدی در این مقاله ارائه می شود که روی رفتار خمشی تیرهای کامپوزیت بتن-فولاد HS با پایه ساده تحقیق کرده است. هم رفتار غیرخطی ماده و هم رفتار هندسی در نظر گرفته می شوند. این مدل عددی با استفاده از چند نتیجه تجربی موجود اعتبارسنجی می شود و سپس برای انجام یک آنالیز پارامتری مورد استفاده قرار می گیرد. چهل تیر با درجه فولاد مختلف و درجات مختلف اتصال برشی مدلسازی شده اند و نتایج با داده های حاصل از به کارگیری استانداردهای طراحی فعلی مقایسه شده اند. مقاوت خمشی، سختی و لغزش در سطح مشترک بررسی شده اند و اثرات درجه فولاد و درجه اتصال برشی توضیح داده شده اند. رویکردهای طراحی جدیدی پیشنهاد می شوند تا رفتار خمشی تیرهای کامپوزیت با پایه ساده و فولاد HS برآورد شود و روش های مطمئن تر و مقرون به صرفه تری برای طراحی این قطعات ارائه گردند.

 

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی