مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 43

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.


این مطالعه، به منظور بررسی ویژگی های فیزیکی و مکانیکی بتن حاوی نانومصالح، از نانوسیلیس به عنوان  مصالح ترکیبی در ساخت بتن استفاده می­کند. مسأله­ ی اصلی مورد مطالعه، این است که چگونه می­توان دانسیته و مقاومت اتصال بین ملات و ناحیه­ ی درون سطحی بتن حاوی نانوسیلیس را بهبود بخشید؟ انتظار می­رود که استفاده از نانو مصالح، علاوه بر ایجاد اثر پوزولانی، همزمان در فراهم نمودن اثرات فیزیکی، یعنی اثر بسته ­بندی نیز مشارکت داشته باشد. این اثر، در شکل­ گیری انقباض منافذ بتن، تأثیرگذار بوده و بنابراین، آن را متراکم ­تر می­سازد.



بررسی آزمایشگاهی بتن حاوی نانومصالح

 

عنوان فارسی مقاله

Experimental Investigation on Nanomaterial Concrete

 

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 


چکیده فارسی مقاله

بتن حاوی نانومصالح، بتن نسل جدید تشکیل شده از مصالحی با سایز ذرات در مقیاس نانو می­باشد. ترکیب بتن حاوی نانومصالح، شامل سیمان، ذرات نانوسیلیس با سایز­140-10 نانومتر، ماسه ­ی ریز با سایز ذرات 5/0-125/0 میلیمتر، پودر کوارتز با سایز 90-16 میکرومتر، سنگدانه­ ی درشت با ماکزیمم سایز ذرات 15 میلیمتر و فوق روان کننده می­باشد. نانومصالح، ویژگیها یا عملکردهایی متفاوت از مصالح مشابه با سایز بزرگ دارند. در مقایسه با سایر ذرات مشابه در اندازه ­ی بزرگتر، نانومصالح نسبت واحد سطح و واحد حجم بزرگتری دارند که این امر، آنها را واکنش ­پذیرتر می­سازد. این مقاله، به بررسی اثر نانوسیلیس به عنوان جایگزین بخشی از سیمان در بتن می­پردازد. حضور نانوسیلیس در بتن، به عنوان محصول جانبی تولید هیدراتاسیون سیمان در شکل هیدروکسید کلسیم آزاد بررسی می­شود. نانوسیلیس با C3S و  C2S­در سیمان واکنش داده و منجر به تولید CSH-2 می­شود که ژلی با اتصال قوی و محکم می­باشد. نتایج نشان دادند که افزودن نانوسیلیس به عنوان مصالح جایگزین بخشی از سیمان، رفتار مکانیکی بتن را بهبود می­بخشد.

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی