مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 84

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.



براساس تاریخچه ی گسیختگی سد خاکی در قرن های نوزدهم و بیستم، ،احتمال وقوع شکست های پایپینگ  در سدهای اولیه در حدود 2900 سال قبل از مسیح وجود داشته است. روش های اولیه ساخت، تاثیرات تراوش یا نحوه پخش و انتشار صحیح مواد را به منظور فراهم سازی فیلترهای کافی در سدهای خاکی در نظر نگرفته اند. با توجه به گسترش ساخت موفقیت آمیز سدها در گستره وسیعی از مصالح شالوده ، طرح های موفیت های آمیز ساخت سد از نظر آزمایشی تا اولین هزاره ی AD مانند طول عمر 2000 ساله ی سد پروسرپینا ساخته شده توسط رومیان مشاهده شده اند.

 

ارزیابی بحرانی پدیده پایپینگ ( لوله گذاری) در سدهای خاکی

 

عنوان فارسی مقاله

Critical appraisal of piping phenomena in earth dams

 

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 



چکیده فارسی مقاله

این مقاله، بررسی جامعی از مقالات منتشر شده در زمینه پدیده های  پایپینگ خاک را ارائه می کند. اولین ابزارها به منظور طراحی سدهای خاکی برای مقاومت پایپینگ در طی سال های 1910-1935 توسعه یافته اند. معیار فیلتر برای خاک های پراکنده کننده در دهه ی 1970 اصلاح شده است. پدیده پایپینگ در کل به صورت زیر تعریف می شود: (1) متورم کردن، (2) فرسایش داخلی، (3) فرسایش پس گشت (برگشتی)، گرچه حالت های دیگر نیز امکان پذیر می باشند. تحقیقات اخیر در زمینه  پایپینگ نشان دهنده محدودیت های وقوع پایپینگ و نقشی است که ممکن است طراحی و ساخت در درصد بالایی از شکست های پایپینگ ایفا کنند. روش های آزمایشگاهی استانداردسازی شده جهت ارزیابی پتانسیل پایپینگ در مواد چسبنده موجود می باشند ،هر چند که روشی جهت ارزیابی ظرفیت خود فیلترسازی وجود ندارد. پیشرفت های کامپیوتری اخیر موجب تسهیل در ارزیابی تراوش و تغییر شکل در خاکریزها شده است ، هر چند که در حال حاضر روش های محاسباتی برای ارزیابی پتانسیل پایپینگ محدود می باشند. 

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی