مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 86

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.



تلفات قابل ملاحظه مالی و جانی در نتیجه خرابی ناشی از زلزله در ترکیه ، طی 10 سال اخیر به وفور مشاهده شده است . بالاخص ، خرابی هایی که در ساختمان های عمومی رخ داده است ، شدید تر از خرابی های ساختمان های خصوصی بوده است . در ترکیه که دارای جمعیت بسیار جوانی می باشد ، ساختمان های مدارس تشکیل دهنده قسمت اعظمی از ساختمان های عمومی به شمار می روند. خرابی هایی که در ساختمان های مدارس طی زلزله های مرمره در 17 آگوست سال 1999 ، زلزله دوزس 12 نوامبر سال 1999 و زلزلزه بینگول در تاریخ 1 می 2003[1-3]  به وقوع پیوسته است ، نشان می دهد که این ساختمان ها که عموما به صورت بتنی مسلح می باشند ، نیاز به ارزیابی وتقویت در سریع ترین زمان ممکن را دارند. دوره تحصیل اجباری در ترکیه در سال 1997 از 5 به 8 سال افزایش یافته است


.

روش جدید تقویت ساختمان اصلی مدرسه در ترکیه : استفاده از دیوار برشی خارجی

 

عنوان فارسی مقاله

A new approach on the strengthening of primary school buildings in Turkey: An application of external shear wall

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 



چکیده فارسی مقاله

طی 10 سال اخیر تلفات جانی و مالی زیادی به دلیل خرابی ناشی از زلزله در ترکیه به وقوع پیوسته است . مخصوصا خرابی هایی که در ساختمان های عمومی رخ داده است ، شدید تر از خرابی های ساختمان های خصوصی و شخصی بوده است. در ترکیه ، ساختمان های اصلی مدرسه متشکل از قسمت اعظمی از ساختمان های عمومی را به خود اختصاص داده اند . متاسفانه این ساختمان ها طی زلزله های اخیر مواجه با خرابی های شدیدی شده اند. تقویت ساختمان های مدارس و به تبع آن کاهش تلفات جانی و مالی به عنوان یکی از رویکرد های اصلی دولت ترکیه مد نظر قرار گرفته است . با این وجود ، تقویت ساختمان های مدارس با استفاده از روش های موجود بسیار دشوار است ،زیرا عملیات تقویت بسیار زمان بر بوده و کاربران این ساختمان مجبور به ترک آن می باشند ؛ ضمن این که هزینه های اضافی بابت تعمیر به وسیله این روش ها اعمال می شود. در این مقاله ، نوع جدیدی از تقویت ساختمان های مسلح بتنی تحت عنوان روش دیوار برشی بتنی مسلح خارجی مورد بحث قرار می گیرد. بدین منظور ، سه پروژه معمولی مورد بررسی قرار می گیرند. نقایص سازه ای مشاهده شده در این ساختمان ها ارزیابی می شوند. در مرحله آزمایشگاهی این مقاله ، به منظور ارزیابی عملکرد دیوار برشی خارجی برنامه آزمایشگاهی در دستور کار قرار می گیرد. طی فرآیند آزمایشگاهی چهار نمونه بتنی مسلح با استفاده از داده های طراحی و دیتیلینگ ساختمان های مدرسه در نظر گرفته شده اند. براساس این آزمایشات تقویت و بهبود عملکرد سیستم طی اضافه شدن دیوار برشی مسلح خارجی موجب تقویت عملکرد و رفتار ساختمان های مسلح بتنی ، تقویت و بهبود صلبیت سیستم همراه با هزینه های جانبی کم می شود. از آنجایی که این ساختمان ها به صورت جدا بوده و در یک بوستان چندمنظوره قرار گرفته اند ، دارای فرآیند ساخت معمولی و لایه بندی معماری خاص می باشند که موجب توسعه این روش برای ساختمان های موجود بدون بروز مشکل خاصی می گردد.

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی