مقالات ترجمه شده مهندسی عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

ترجمه متون تخصصی عمران و مقالات ترجمه شده عمران

خدمات ترجمه تخصصی متون تخصصی عمران توسط گروه ترجمه تخصصی البرز و مقالات ترجمه شده آماده رشته مهندسی عمران عرضه می گردد.

بایگانی
آخرین مطالب

مقاله درباره 87

مقاله انگلیسی عمران با ترجمه درباره ... و خرید ترجمه فارسی مقاله

 

این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران درباره ... بوده و دانلود مقاله انگلیسی به صورت رایگان امکان پذیر بوده و ترجمه کامل مقاله را نیز می توانید با هزینه اندکی خرید نمایید.

 

در این بخش مختصری از مقدمه ترجمه مقاله را مشاهده می کنید و در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مربوطه، مقاله انگلیسی درباره... را رایگان دانلود کنید و ترجمه چکیده مقاله را نیز مشاهده کنید و در صورت تمایل ترجمه کامل مقاله را خریداری فرمایید.

 

ژئوپلیمرها، پلیمرهای غیرآلی آلومینوسیلیکاتی هستند که از پلیمریزاسیون آلومینوسیلیکات ها با محلول های قلیایی ، به وجود آمده اند. ژئوپلیمرها مشخصات مطلوب متعددی دارند که از جمله آنها ، خصوصیات مکانیکی و پایداری خوب است [1]. به علاوه، آنها دوستدار محیط زیست هستند و از مواد طبیعی استخراج شده اند و به این علت که می توانند در دمای اتاق تهیه شوند، مقدار زیادی دی اکسید کربن ساطع نمی کنند که از معایب تهیه سیمان پورتلند است [2,3].

سیمان ها، برای سالیان متمادی، با فیبرهای طبیعی تقویت شده اند به خصوص کشورهای در حال توسعه که از مواد بومی مانند بامبو، سایسل، کنف هندی و لیف نارگیل با موفقیت نسبی بهره می برند [4-6]. این مواد طبیعی، نه تنها ارزان هستند بلکه خصوصیات مکانیکی مناسب و چگالی کم آنها سبب شده است که جایگزین های مناسبی برای کامپوزیت های فیبر مصنوعی باشند که در کشورهای صنعتی تر مورد استفاده قرار می گیرد [7,8]. چنین مواد طبیعی ای، مزایای زیست محیطی دارند زیرا آنها هم تجدیدپذیر و هم غیر سمی هستند.


 

مشخصه یابی کامپوزیت های ژئوپلیمری تقویت شده با فیبرهای کتان

 

عنوان فارسی مقاله

Characterisation of cotton fibre-reinforced geopolymer composites

 

عنوان انگلیسی مقاله

مقاله انگلیسی رایگان درباره...

دانلود مقاله انگلیسی عمران

دانلود ترجمه مقاله درباره...

ترجمه فارسی مقاله عمران

 




چکیده فارسی مقاله

این مقاله، رفتار فیزیکی، مکانیکی و شکست ژئوپلیمرهای بر پایه خاکستر بادی تقویت شده با فیبرهای کتان (درصد وزنی 0,3 تا 1,0) را توصیف می کند. نتایج نشان می دهد که افزودن فیبرهای کتان به مقدار مناسب می تواند خصوصیات مکانیکی کامپوزیت های ژئوپلیمر را بهبود بخشد. به ویژه، استحکام خمشی و چقرمگی شکست در میزان بهینه فیبر، 0,5 درصد وزنی، افزایش می یابد. با این وجود، وقتی میزان فیبر افزایش می یابد، چگالی کامپوزیت ژئوپلیمری، به علت افزایش در تخلخل و تمایل به کلوخه شدن،  کاهش می یابد.

  • mahmood kr

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی